Подождите, идет загрузка сайта ...

У рамках штогадовых Дыпламатычных чытанняў на кафедры англійскай мовы гуманітарных спецыяльнасцяў ФМА, традыцыйна накіраваных на ўсебаковае развіццё прыкладных навыкаў і павышэнне ключавых прафесійных кампетэнцый студэнтаў, старшым выкладчыкам Валогінай Вольгай Віктараўнай былі праведзены два адукацыйна-выхаваўчых мерапрыемствы для студэнтаў 2-га і 3-га курсаў спецыяльнасці «Міжнароднае права», аб'яднаных агульнай тэмай "Raising Awareness of the Sustainable Development Goals and Global Issues on the United Nations Agenda 2030".

Студэнты 2-га курса абмеркавалі актуальныя праблемы сучаснасці ў фармаце канферэнцыі на тэму "Seeking solutions to global problems". У сваіх выступленях яны прадставілі цікавячыя іх праблемы ( "Racism and Racial Discrimination", "Migrants and Refugees", "Terrorism", "Human Trafficking", "Gender Inequality", "Domestic Violence" і інш.) і распавялі пра спосабы іх вырашэння, прыводзячы паслядоўныя аргументы на карысць іх рэлевантнасці для сусветнай супольнасьці і абгрунтоўваючы іх эфектыўнасць. Для паспяховай прэзентацыі ідэй спікеры імкнуліся прымяняць эфектыўныя метады ўзаемадзеяння з аўдыторыяй. Так, перш чым распавесці пра спосабы рашэння аналізаванай праблемы, яны прапаноўвалі слухачам (у ходзе кароткіх сесій мазгавога штурму ў малых групах) абмеркаваць і прапанаваць свае варыянты рашэнняў. Прадстаўленыя спікерамі аргументы ахоплівалі меры як нацыянальнага, так і міжнароднага характару, адлюстроўвалі ролю дзяржаўнага ўздзеяння ў іх імплементацыі і адсылалі да розных галін права, якія павінны, на іх думку, адыгрываць актыўную ролю ў дэталёвым рэгуляванні грамадскіх адносін і вырашэнні названых праблем. У ходзе канферэнцыі студэнты змаглі прыняць удзел у жывой дыскусіі і выказаць уласнае меркаванне аб мэтазгоднасці ўжывання тых ці іншых мер і іх недахопах. Такі падыход дазваляе даваць усебаковую ацэнку фактам, вучыць прымаць пад увагу меркаванне апанента, развівае крытычнае мысленне, фарміруючы тым самым адны з ключавых навыкаў запатрабаванага юрыста.

Студэнты 3-га курса былі ўцягнутыя ў групавую працу над праектамі ў рамках сусветнай кампаніі ААН, накіраванай на дасягненне Мэтаў у галіне ўстойлівага развіцця "The UN SDG Action Campaign (# Act4SDGs): Mobilising actions for the Sustainable Development Goals" https: //act4sdgs.org/. Перад імі была пастаўлена задача распрацаваць уласныя ініцыятывы, якія ўключаюць канкрэтныя дзеянні і крокі, што, на іх думку, наўпрост будуць спрыяць дасягненню той ці іншай мэты ўстойлівага развіцця (МУР). У мэтах стымулявання каманднай працы і больш прадметнай прэзентацыі дзеянняў, групам было прапанавана падрыхтаваць праекты з трох ініцыятыў, якія адносяцца да трох розных МУР у розных сферах грамадскага жыцця. У прыватнасці, найбольш папулярнымі сярод студэнтаў аказаліся 4-я МУР (Quality Education) і 2-я МУР (Zero Hunger). Абапіраючыся на свой папярэдні вопыт вывучэння МУР ААН і веды публічных аспектаў міжнароднага права, групы здолелі распрацаваць досыць эфектыўныя і рэалізуемыя ініцыятывы і, што не менш важна, прааналізаваць асаблівасці іх практычнай імплементацыі на унутры-і міждзяржаўным узроўнях, пазначыўшы канкрэтныя этапы і крокі. Сярод вузкаспецыялізаваных ініцыятыў, накіраваных на дасягненне адной або некалькіх сумежных МУР, студэнтамі было прапанавана, напрыклад, прымусовае ліцэнзаванне дзейнасці, якая спрыяе выкідам вуглякіслага газу, для процідзеяння кліматычным зменам (Goal 13. Climate Change) або стымуляванне інфлюенсераў у свеце моды да змены спажывецкіх звычак у бок адзення і аксесуараў сэканд-хэнд ці адзення напракат, якая прадастаўляецца ў адпаведнасці з умовамі сістэм арэнднай лаяльнасці, якія павінны задавальняць камерцыйным інтарэсам такіх асоб (Goal 12. Responsible Consumption and Production). Былі вылучаны і больш глабальныя ініцыятывы, якія аб'ядноўваюць дзеянні для рэалізацыі адначасова ўсіх МУР. Напрыклад, укараненне рэйтынгу (SDG-Adherence Rate), ацэньваючага прыхільнасць адукацыйных устаноў МУР. Кожная ініцыятыва была ацэнена слухачамі з пункту гледжання рацыянальнасці і патэнцыйных складанасцяў у рэалізацыі, што дазволіла студэнтам падзяліцца думкамі ў дачыненні як асобна ўзятых ініцыятыў, так і ўсёй кампаніі # Act4SDGs ў цэлым. Улічваючы спецыфіку юрыдычнай прафесіі, вопыт распрацоўкі праектаў і іх абароны перад аўдыторыяй, у сукупнасці са  згаданымі раней навыкамі, будзе карысны студэнтам не толькі пры ўдзеле ў адукацыйных і навуковых мерапрыемствах і конкурсах, але і ў будучай прафесійнай дзейнасці.

Тэкст падрыхтавалі:

Дзмітрый Лясовіч, студэнт 3-га курса спецыяльнасці "Міжнароднае права"
В. В. Вологіна, нам. заг. кафедры па навуковай рабоце