| Назва дысцыпліны |
Замежная мова (руская) |
| Курс навучання |
Магістратура |
| Семестр навучання |
1-2 |
| Колькасць крэдытаў |
11 |
| Прозвішча, імя, імя па бацьку лектара |
ЛЕБЯДЗІНСКІ Сяргей Іванавіч, кандыдат філалагічных навук, дацэнт |
| Мэта вывучэння дысцыпліны |
Авалоданне профільным тэзаўрусам; набыццё новых ведаў і ўменняў, выкарыстанне іх у вучэбнай, вучэбна-навуковай і прафесійнай сферах дзейнасці; авалоданне рэгістрамі іншамоўных зносін у найбольш тыповых сітуацыях профільнай сферы
|
| Прарэквізіты |
Руская мова як замежная
|
| Змест дысцыпліны |
Аўдзіраванне (разуменне на слых інфармацыі, якая змяшчаецца ў аўдыётэкстах розных тыпаў агульнанавуковага, спецыяльнага і вузкаспецыяльнага характару; размежаванне аўдыётэкстаў на сэнсавыя часткі; вызначэнне камунікатыўных намераў суразмоўцы; разуменне мэтаў і матываў таго, хто гаворыць).
Чытанне (выкарыстанне розных стратэгій чытання ў залежнасці ад віду чытання; інтэрпрэтацыя і ацэнка інфармацыі, выкладзенай у тэксце, вядзенне мэтавага пошуку).
Пісьмовае маўленне (прадуцыраванне і рэпрадукаванне пісьмовага маналагічнага выказвання на аснове прачытанага або праслуханага тэксту ў адпаведнасці з зададзенай камунікатыўнай устаноўкай і на аснове вывучанага лексіка-граматычнага матэрыялу; пабудова ўласных моўных твораў розных тыпаў).
Маўленне (узнаўленне прачытанага або праслуханага тэксту вучэбна-навуковага характару з зададзенай ступенню згорнутасці; прадуцыраванне рознага плана маналагічнага выказвання)
|
| Літаратура, якая рэкамендуецца |
- Грэкава, В. К., Кузьмінава, Я. А. Руская мова як замежная. Абмяркоўваем, пішам дысертацыю і аўтарэферат. Навучальны дапаможнік для замежнікаў, якія вывучаюць рускую мову / В.К. Грэкава, Я.А. Кузьмінава. – М .: Флінта; Навука, 2003. – 296 с.
- Дзямідава, А. К. Дапаможнік па рускай мове. Навуковы стыль маўлення. Афармленне навуковай працы: вучэбны дапаможнік / А. К. Дзямідава. – М.: Руская мова, 1991. – 201 с.
- Кузін, Ф. А. Магістарская дысертацыя. Методыка напісання, правілы афармлення і парадак абароны: практычны дапаможнік для студэнтаў-магістрантаў / Ф. А. Кузін. – М.: Ось-89, 1999. – 304 с.
|
| Метады выкладання |
Аудыялінгвальны, свядома-практычны, сітуацыйны, прамы, наглядны, камунікатыўны
|
| Мова навучання |
Руская |
| Умовы (патрабаванні), бягучы кантроль |
- аналіз і сістэматызацыя інфармацыі, фіксаванне і абагульненне атрыманых вынікаў
- рэдагаванне, анатаванне і рэферыраванне іншамоўных тэкстаў, ажыццяўленне дзелавой карэспандэнцыі, складанне рэзюмэ
- выступленне з навуковымі дакладамі і паведамленнямі (абарона магістарскай работы і яе прэзентацыя)
- аўдзіраванне, складанне плана, канспекта, тэзіса тэксту для аўдыравання
- вусная (апытанне на практычным занятку, праверка выканання дамашняга задання)
- пісьмовая (тэст, кантрольная работа).
|
| Форма бягучай атэстацыі |
|